معاملات آتی فولاد پس از تعطیلات با مقاومت روبرو می شود

فولاد

🔽معاملات آتی فولاد پس از تعطیلات با #مقاومت روبرو می شود🔽
#بازار_جهانی

در روز سه‌شنبه، اولین روز معاملاتی پس از تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی، معاملات آتی #میلگرد و #ورق_گرم_چین در طول روز از سطح بازگشایی بالا سقوط کرد. کالانیش خاطرنشان می کند، اگرچه میانگین قیمت معاملات درون روزی همچنان بالاتر از روز معاملاتی قبلی بود، اما هر دو معاملات آتی پایین تر بسته شدند.

در بورس آتی #شانگهای، پرمعامله ترین قرارداد میلگرد ژانویه ۲۰۲۵ در روز سه شنبه به ۳۴۸۶ یوان در هر تن (۴۹۴ دلار در هر تن) بسته شد که نسبت به روز معاملاتی قبل ۶۵ یوان در هر تن کاهش یافت. همین قرارداد برای HRC به میزان ۴۲ یوان در هر تن به ۳۶۰۱ یوان در هر تن کاهش یافت.

بازار هفته گذشته را با ترکیبی از انتظارات برای افزایش بیشتر قیمت ها و ترس از قیمت های بالا سپری کرد. در عین حال، بازار امیدوار بود جلسه صبح سه شنبه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، خبرهای خوبی برای تحریک بیشتر احساسات کلان به همراه داشته باشد. با این حال، کنفرانس مطبوعاتی بی انگیزه بود.

با وجود اینکه بازار سهام همچنان در حال افزایش بود، احساسات در بازار آتی فولاد به سرعت کاهش یافت. افزایش سریع تنها به دلیل محرک های سیاستی، با تمرکز بر تقاضا که به سختی تغییر کرده است، تضعیف شد. از آنجایی که افزایش قیمت باعث افزایش حاشیه سود می شود، از سرگیری تولید فولاد در تعطیلات نیز بر قیمت آهن و فولاد فشار وارد می کند.

انتظارات بازار برای تقاضا قبل از #زمستان بیشتر از قبل است. محرک های دولت انتظارات برای تسریع ساخت زیرساخت ها را تقویت کرده است. با این حال، در کوتاه مدت، آرام شدن احساسات ممکن است منجر به اصلاح قیمت شود.

toospendar
ارسال دیدگاه